Tuesday 20 May 2008

Överskottar

Här kommer en (sen) lista på vad som hamnade i korgen då jag trots total utmattning (av förkylningen) trampade iväg till ÖoB och 30 procents rabatt (det vill säga; feber mot 30 procents rabatt = den senare vinner):
1 stycke bananchips-påse (5 kronor)
1 stycke torkade frukter i påse (5 spänn, smakar så bedrövligt att jag funderar på att slänga dem, och jag slänger inte ens rutten pesto (jag gröper ur det som inte ser grönt och luddigt ut) eller brända kakor).
1 brödform - äntligen kan jag baka bröd!
1 slev och 2 slickepottar - (båda saker vi kände att vi var tvugna att ersätta sedan vi gått väldigt hårt åt de existerande typerna av dessa redskap i Carolinnes kök
1 påse mejram (5 kronor)
1 par shorts (för 17 å femti)
1 rulle snöre
1 tub lim - något som krävs för att laga de redskap vi gått väldigt hårt åt i Carolinnes kök men har potential att återkomponeras
1 par stövlar (som blev mina för 66,5 kronor, och som jag följande regniga dag stolt spatserade runt på stan med i några timmar då jag plötsligt märkte att prislappen snyggt satt kvar på sidan av stövlarna.)
1 fiskelåda

Av de två sista sakerna att döma kan man misstänka att jag planerar ge mig in i sportfiskarnas värld. Jag är dock en sån som gillar metspö och främst fiskar för att se flötet susa ned mot mörkret och känna de stötande vibrationerna av firrens desperata försök att fly med bytet (vilket jag likaväl kan uppnå genom att spela Zelda på Sega med rumble-pack i dosan, dock går jag miste om den friska luften och de där härliga betten och ständiga surrandet från myggen som gör allt för att inte få en att glömma deras existens).

Nej, stövlarna köpte jag i förberedande syfte då jag fått den minst sagt dystra bilden av Växjö som en synnerligen olycksalig stad i form av mängden regn som faller.
Och fiskelådan, ja den är redan fylld! Med ögonskuggor, rouge, mascaror, borstar och annat tingeltangel jag aldrig använder men ändå äger (vilket fram tills nu har inneburit att de kastats ned huller om buller i en Birkenstock-skokartong och minst sagt smutsat ned varandra).

Jag måste dock bara påpeka att jag faktiskt äger ett eget fiskespö. En solig dag förrförra sommaren skulle jag fiska. Jag bara skulle det. Jag bara skulle ha mitt eget spö, dessum. En vända in på InterSport och saken var kirrad. Jag och Jonas fiskade upp ett par fina firrar dessutom!

Bildkavalkad!
Jag prövar fånigt mina stövlar när jag kommer hem. Om jag inte minns fel älskade jag att pröva skor då jag var liten. Det gör jag i och för sig inte nu (snarare tvärtom) men detta måste vara ett resultat av denna fetisch/vurm som ligger gömd i min barndom.


No comments: