Thursday 15 May 2008

En palt blir till

Jag har hört att det ska finnas palt i butikerna här, men varför köpa palt när man kan göra sin egen? Till middag så kletade vi (ja, det var riktigt kletigt) ihop bruna bollar med fläsk i (som smakar lite...sista-datum-har-gått-ut, kanske just för att det stämmer) som vi sedan sliskade i oss med lingonsylt! De blev inte helt tokiga faktiskt trots att vi nog finriver potäten lite mer nästa gång. Och gör som man ska, det vill säga gör den med mandelpotatis. Jag blev dock väldigt vrång (en reaktion framkallad av min snåltarm som har en fantastisk förmåga att hugga en i magtrakten så att man nästan tappar andan då man hör något fantastiskt dyrt) då Jonas meddelade från ICA att den kostade 24 kronor kilot! POTATIS?! Vem sa att potatis var fattigmansmat?

Nåja nåja, nu ska jag lugna ned lillhjärtat, här kommer en liten bildkavalkad!





Imorgon hoppas jag eventuellt på storfynd. ÖoB här i Solna ska klappa ihop och min insiderkälla säger att det finns både ett och annat till pangpris man kan norpa åt sig (läs: Jonas som jobbar med att packa ihop och skeppa iväg det som inte bjuds ut till löjligt låga priser). Jag funderar starkt på att passa på att införskaffa lite militärkläder, min gröna "lumpentröja" är något av det mest användbara och slitstarka jag iklätt mig. Sedan är jag sugen på en fiskelåda. Däri ska dock inte ligga krokar och drag, men väl blänkande och fägglada saker; jag har nämligen insett vilken fantastisk smink- och prylförvaring det är! Med andra ord tänkte jag lassa in halsband, örhängen, ögonskuggor och ditten och datten.

Nå, vi får se. Gör jag ett löjligt bra köp lär det meddelas här (jag blir alldeles för uppspelt över ett kap för att mina bloggfingrar inte ska börja värka).

No comments: