Saturday 17 May 2008

Vad är en norrman?

Ikväll ska vi till Sundbyberg på utflyttningsfest, och temat kan en sådan här dag inte vara något annat än Norge. Lämnar stort utrymme för kreativitet angående utstyrslar, men problemet är att lyckas göra något bra av visionerna (jag tänkte först vara en osthyvel, då det visat sig vara en norsk uppfinning, men jag har för lite aliminiumfolie för att göra en hyvel-hatt. Sen tänkte jag eventuellt vara en fisk, eller en oljefläck. Oljefläcken lutar det mest åt just nu) då jag inte riktigt är den som köper kläder som jag verkligen inte använder. Hade jag varit uppe med tuppen hade jag kunnat ställa mig i kö utanför Dramaten, de hade utförsäljning av diverse scenkläder idag nämligen. Jag tvivlar dock på att det fanns lusekoftor och toppeluvor.
Ett riktigt gott humör får bli en stor del av min utstyrsel. Det känns väldigt norskt. Jag ska också försöka smyga in lite norska ord här och där (jag har dock ett väldigt begränsat vokabulär...ehm, is? Brus? Hmm...) så långt förmågan sträcker sig.

(Ps. Jag har smakat strutskorv idag. Det var ingen höjdare.)

No comments: