Thursday 22 May 2008

Senaste nytt: Stöld!

Jonas Världsmästarcykel (ja, det stod så på den, jag antar att det inte längre är den typen av cykel man använder i Tour de France dock...) är nu i någon annans smutsiga händer. För en dryg timme sedan hade han sagt puss och hej och kilat ut för att cykla till gymet. Tio minuter senare rasslade det utanför dörren och plötsligt var han hemma igen. Jag antog att han hade glömt nåt, men han lade lite plast- och plåtbitar på bordet och deklarerade att cykeln hans var stulen. Ett minuspoäng till Stockholm alltså (jag skyller med andra ord stölden på det faktum att vi bor i just Stockholm rakt av, på ett totalt storstadsfördomsfullt sätt).


Då jag är en (rätt) vänlig själ erbjöd jag honom att låna min cykel. Både han och jag skrattade gott (trots den trista incidenten) över bilden av Jonas på min lilla flickcykel. Nu när jag tänker på saken blir jag dock lite orolig, jag hoppas att han vet att det endast är bakbromsen som fungerar (förutsatt att man trycker riktigt hårt och i god tid, möjligheten för tvärbromsningar är ungefär obefintliga) och att man måste passa byxorna för kedjornas vassa tänder (munkorgen har sedan länge försvunnit, om ni förstår vad jag menar. Om ni inte gör det så menar jag kedjeskyddet).




Snyft.

No comments: