Monday 26 May 2008

Idag, igår, i förrgår?

Äntligen är imorgon idag, och klockan är 12.00. Min tenta ligger nu övergiven av mig i en hög och väntar på att bli rättad och tillbakalämnad. Jag hoppas att den inte blir ledsen över att den inte kommer att hämtas ut, hur bra och icke-rödmålad den än är. Nog för att jag ska försöka klura ut ett sätt att få ut tentan utan att personligen närvara, men jag möter på stort motstånd i form av regler och kutymer och förväntar mig inte att besegra dessa.
Men så skönt det är att vara färdig! Nu vankas det lunch (upptinad hackad bladspenat till förrätt, jag har fortfarande kvar ett kilo) och sedan börjar det Stora Arbetet. Packning, fundering och städning hela dagen, fram till ikväll då jag får bryta av med lite härlig tvättning.
Jonas överraskade mig efter tentan med att avslöja att han har bokat en tid åt mig hos en naprapatklinik imorgon efter tolvsnåret! JIPPI! Jag sitter här och myser av tanken på att bli knådad och knäckt (kan vara bra inför den 13 timmar långa resan som väntar mig imorgon).
På tal om det där med imorgon, eller snarare i förrgår. Det är ett så onödigt ord, speciellt för mig då det oftast tycks användas för att beskriva vad som har skett för två dagar sedan (vad man har gjort och så vidare) och jag aldrig brukar komma ihåg händelser i just det tidsspannet. Jag menar, varför finns det inte ett ord för dagen för tre dagar sedan då? Eller fyra? (Vad jag egentligen menar, eller uttrycker frustration över, är att jag inte kom på det franska ordet för "i förrgår" på tentan och därför skrev "före-igår" på franska. Hallå, det borde väl inte vara fel? Det var ju faktiskt före-igår. Förrgår alltså.)

Nå! Nu blir det sliskig, grön förrätt!

No comments: