Sunday 25 May 2008

Kan det inte bli imorgon?

Det vore väl kul om jag fick snabbspola mig fram till 12.00 imorgon då provet är inlämnat. Jag vill bara få det överstökat! Sen får det faktiskt gärna gå bra också, gärna jättebra.
Det är synd att det inte finns bildbevis, men igår var jag den finaste Sebastién Pellier-kopian i Sverige. Några vänner kom förbi för att genomlida schlagern ("titta på" känns inte som en adekvat beskrivning av spektaklet). Höjdpunkterna var utan tvekan Frankrikes bidrag, Carl Bildts kommentarer och Björn Gustavssons poänglevererande. Eller nej, det bästa var nog (för första gången i Eurovisionsschlagerns historia) pausunderhållningen! Goran Bregovic levererade som ensam artist den där kvällen riktigt kvalitetsmässig musik.
Idag har vi traskat i en fårhage (kändes visserligen inte så speciellt då jag traskat bland får många gånger, men ändå)! Vi har länge funderat på vad som skulle komma att inrymmas i dessa hagar vid kolonilotterna nedanför oss, idag fick vi besked. Däribland de alldeles vanliga fåren fanns dock en speciell tacka, jag tror inte att vi har henne på bild men hon såg precis ut som en ko. Hon var rakad (klippt vore att underdriva) och var sådär Bregott-svartvitfläckig-gränsande-till-dalmatinerprickig.

Nej, nu måste jag nog dra igenom några oregelbundna verb. Jag tröstar mig med att detta är sista kvällen jag behöver anstränga mina grå arbetare på länge (?).

No comments: