Saturday 24 May 2008

Nu är epoken slut

Näpp, nu får det vara slut med fjoll-livet. Igår blev jag officiellt avfolkbokförd (?) i Solna kommun och därmed är min sejour som storstadsbo i princip över.

Jag har varit riktigt uppfinningsrik de senaste dagarna när det kommer till middagen. Igår hittade jag ingredienser till att göra en modifierad gubbröra som vi avnjöt på knäckebröd. Idag blir det antingen pannkaka eller kikärtsbiffar (vi har med andra ord slut på kött, 2 paket surimi sticks och ett par fiskpinnar räknas knappast som kött enligt mina preferenser).

Detta är näst sista dagen jag sitter och gnetar, rabblar och babblar franska! Jag känner mig rätt förberedd, det vill säga att det jag inte kan nu går jag inte ens in på då det möjligtvis gör min redan införskaffade kunskap nervös och svettig och det vill jag ju gärna undvika. Med andra ord sticker jag huvudet i sanden så fort jag märker en större del information som jag ännu inte manglat igenom i huvudet. Om det är klokt eller ej återstår att se på måndag.

Är det förresten Eurovision Song Contest ikväll? Jag är inte säker, men om det är det så måste vi ju titta. Jag hejar på fransosen Pellier (han sjunger på engelska! bara det faktum att han lyckats reta upp ett par hundra tusen fransmän samt några parlamentsledamöter är utmärkt!) och givetvis på den namnlike Perelli trots att förnuftet säger att hennes look (som de franska kommentatorerna sa "hon är ett dåligt exempel på vad plastikkirurgi kan göra". Är det inte värre att få en sådan kommentar om man faktiskt inte är opererad, som i Perellis fall, än om man ser ut som till exempel Jocelyn Wildenstein (se bild nedan)?) och låttyp inte kommer att appelera till många eurotittare.

No comments: