Friday 23 May 2008

En blodig måndag återstår

Nu har jag gjort den sista muntliga tentan. Tjippelivipp vad skönt det känns! Att få spektaklet överstökat på morgonen passar mig mer än perfekt då jag ändå vaknar i tid med pensionärerna här i huset. Jag kör minst sagt energimässigt på extratanken just nu, måtte den inte sina innan sista tentamen på måndag.

För övrigt bra väder idag. Jag funderar på att trotsa min läkande kran och överhettade ugn (det vill säga min näsa och hals) och lägga mig på taket. Mina största fiender är dock vinden och min egen rastlöshet. Dock är DN tjock idag = det finns mycket att läsa (dessutom har jag norpat åt mig två gratispåsar från Lycknis med gamla "livsstilsmagasin" (Cosmopolitan) och inredningstidningar (med misstänkt manlig målgrupp förvisso) som man kan bläddra igenom). Gratispåsarna var inte dumma, man fick även chokladmuffins och räkost. Det är ju gott. Men inte ihop.

Som ett bevis för mitt panghumör och ja, bara för att så publicerar jag en filmsnutt jag spelade in på Gröna Lund - Voilà en flygande amerikanska! (Bara för att förtydliga mitt tidigare inlägg - trots att jag förvisso har amerikansk slisksmak äger jag inte den lika för amerikaner utmärkande dumdristigheten. Tycker jag).

No comments: