Friday 16 May 2008

Inte igen?

Jag misstänker starkt att jag återigen måste knapra pencillin. Mitt tillstånd just nu påminner skrämmande starkt nog om det jag befann mig i för ungefär exakt ett år sedan då jag hade halsfluss. (Är detta något som kommer att återkomma annuellt? Jag är orolig).
Det känns dock väldigt omständigt att pallra mig till vårdcentralen här och försöka få ut lite botemedel då jag inte alls har satt mig in i detta vårdval vi har här i Stockholm (med andra ord lever jag fortfarande i villfarelsen att jag är ung och odödlig) och inte är riktigt säker på om jag bara kan knalla in var som helst och förvänta mig service. Å andra sidan är det minst sagt jobbigt att öronen spränger, andningsfunktionen i näsan har lagt av och en armé slemsoldater har packat ihop sig i min hals för att försvara mina halsmandlar (som i bergsvärlden motsvarar Mount Everest och K2 just nu).

Nå! När jag samlat ork ska jag berätta allt om det spännande ÖoB-besöket idag! Jag kom inte hem tomhänt men på något konstigt sätt blev det inga smaskigheter (trots att de sålde chocolate chip cookies-paket för fem spänn och chokladpaket för tre spänn. Otroligt, och då syftar jag på både priset och det faktum att jag inte köpte något därav). Det kommer som sagt senare!

No comments: