Sunday 1 March 2009

Vill ha, vill ha!

Glassföretagen är optimistiska, redan nu har de inlett sommarsatsningen. Det märktes inte minst genom att Willys nu har slutat att ta tio spänn för alla Sia- och Diplom-is-glassar utan kör numer på ordinarie pris. GB Glace har lanserat sina nya glassar, och som vanligt är Pressbyrån snabba och tar in nyheterna innan de ens har presenterats på GB:s hemsida! Det gillar jag.
Jag är grymt intresserad av dessa, nästan så att jag ska kila till Pressbyrån här på campus och kolla om de har fått in dem. Dyrt, sa räven (läs: jag) dock, 24 spänn för den lilla sketna glassen! Det är ju för tusan en halv Ben and Jerrysbunke! På tal om det har de introducerat en ny smak (med macdamia-nötter i vanilj- och chokladglass) men den verkar inte ha nått butikerna än. Men som alla vet - den som väntar på något gott, väntar alldeles för länge och när det väl händer så har man haft för höga förväntningar.

Avslutningsvis - Snälla vädergud, låt det skina på himlen imorgon så jag får sätta mig på en parkbänk, blunda och smaska i mig en maffig, snordyr chokladglass!

No comments: