Thursday 19 March 2009

Ännu en solig dag inomhus

Jag blev fånigt förvånad imorse när jag vaknade och till min stora glädje kunde skönja solljus utanför våra smutsiga sovrumsfönster! Då gällde det att passa på att pallra sig ut, då eftermiddagsschemat var fullt med en föreläsning och så avslutningen på projektledarutbildningen som jag gick igår. Väl på föreläsningen fick jag dagens andra glada förvåning levererad - den var inte helt värdelös! (Märker att kraven på föreläsningarnas kvalité har sänkts markant allt eftersom denna kurs har genomlidits...) Dessutom var projektledarutbildningen även idag riktigt intressant, kul och lärorik! Nu känner jag bara för att sätta tänderna i något projekt; jag har några idéer men jag tror jag får hålla mina hästar ett tag till nu när jag har studier att koncentrera sig på. Men det är inte illa att ha lite projektidéer i bakfickan om man står där efter sin kandidatexamen utan jobb. Efter statsvetardagen som anordnades i onsdags blev jag dock minst sagt rätt sugen på att läsa en magister/masterexamen och påbörja forskarutbildning efter det, men då det innebär planer som sträcker sig mer än 8 år framåt så tar jag nog det lite lugnt även på den fronten än så länge.
Nu ska jag se på HV71 mot Frölunda på tv och hålla koll på AIK's match mot Färjestad. Heja Skellefteå!

No comments: