Monday 30 March 2009

Om jag vore VD...

...och om CSN vore valfritt större bolag (vad sägs om AMF pension?) borde väl jag efter den här bedriften ha rätt att få ett fett bidragsavtal med prestationsbonus? Givetvis en rejäl extraslant (givetvis inte direkt kopplad till mina prestationer, så att jag kan lita på att få bonus vad jag än gör) till och med, utöver mina dryga 2600 kronor i månaden?

Nåja, jag får helt enkelt vara nöjd med att jag presterat bra, det är väl också värt någonting (blänger lite på en bild av Christer Elmehagen)?
Officiellt är min kommentar till resultatet att jag var tvungen att få bättre resultat än vad Jonas fick på sin senaste tenta (han var nämligen ett halvt poäng ifrån att spika den).

I fredags lämnade jag in ännu en tenta, som denna gång handlade om EG-rätt. Bananer, Microsoft och släpvagnar för motorcyklar har gåtts in på i minsta detalj och nu förpassats till ett dammigt förrådsutrymme någonstans i hjärnkontoret för slutförvaring. Kändes väldigt konstigt att vara färdig mer än en hel dag innan inlämningsdatum och tid, jag har en gnagande känsla av att jag missat något elementärt...

No comments: