Friday 20 March 2009

Söndagsmiddagen kom tidigt

Ja, om inte våren har tänkt anlända tidigt får man väl se till att något annat gott och kul gör det. I vårat fall blir substitutet plommonspäckad karré med skysås och rotsaker. Gott så det förslår hoppas vi.
Efter den lyxmiddagen ska jag kila vidare till Mino för att baka en holländsk kaka av något slag, som innehåller bland annat pinjenötter, aprikosmarmelad, mandel och russin! Kan inte bli fel.
Skulle egentligen precis nu ha avslutat ett spinningpass, men jag skippade det då jag känner att jag faktiskt har svullna halsmandlar och öronvärk (detta har inte hindrat mig tidigare, den riktiga anledningen var att jag inte orkade). Å andra sidan fyllde jag ut den tiden med att gå igenom lite konkurrenslagstiftning och ett fall med Chiquita-bananer och ett annat med Volvo/Scania.
Mmm. Nu sprider sig en ljuvlig köttdoft ut till vardagsrummet. Det enda som saknas är lite vinbärsgelé (frestad som jag är att svänga ihop min egen av vinbären i frysen får jag nog inse att jag kom på detta lite väl sent, nåja).
Au revoir!

No comments: