Wednesday 4 March 2009

Lägesrapport

Temperatur utanför fönstret: +6 grader (otroligt!)
Temperatur innanför fönstret: +21,6 grader (otroligt det med, se vad en lufttömning av element kan göra!)
Mat på bordet idag: rödbetsmatvete med fetaost, mynta och kebabkött
Mat i magen: Förutom lunch ett par kakor (m.a.o. den obligatoriska "lunchefterrätten") och i ärlighetens namn stal jag en rollo från Jonas godispåse
Lektioner idag: Skriftlig lektion i franska på kvällskvisten
Möten idag: 15.00 i bibliotekscaféet (bestämt efter världens lustigaste mailkorrespondens, jag måste kanske återberätta denna i ett annat inlägg då det var minst sagt Mr. Bean-artat) då vi ska strukturera upp vår Bryssel-resa
Utgifter idag: SJ-tågbiljett (jag bävar inför själva resan, tack och lov kan man boka själva biljetten via internet och slippa prata med någon därifrån) till Köpenhamn och utlägg för mathandling
Pluggat idag: Förmodligen i onödan, men jag har läst om EG-domstolen.
Blickar framåt: I helgen kommer Jonas brandmansstuderande kompis Johan från Stockholm (han är dock Pitebo från grunden), jag hoppas att han vill pröva vår ännu oinvigda luftmadrass!

No comments: