Thursday 19 March 2009

Förförande föda

Som jag tidigare varnat för förbehöll jag mig rätten att publicera (föga kvalitetsmässiga) bilder på en liten del av maten jag stoppade i mig i lördags. Till min lycka har Emilia lämnat en kommentar om att hon gärna vill se bilder, så nu känner jag mig till råga på allt ändå lite uppmuntrad och uppmanad att göra det!

På tal om Emilia och mat.
Då både Emilia och jag delar en passion för havregrynsgröt (jag är dock en generell grötvurmare) är det bra att kunna få tips om smått och gott man kan piffa upp och variera gröten med. Idag var det dags att testa att blanda i kakao i gröten, efter tips från ovan nämnda grötinmundigare, vilket gav gott resultat! Jag hade kameran i högsta hugg för att kunna dokumentera eländet (det såg nämligen föga aptitligt ut, då min exprimentlusta inte hade stannat där utan fortsatt med att jag blandat i müsli (Frebacos bran-flakes med frukt och chokladflingor) och toppat med en torkad kiwibit, kanel, en hasselnöt, psylliumfrön, aprikosmarmelad, lite crunchy Start-müsli och slutligen solroskärnor. Ja, inte allt huller om buller givetvis, utan var sak (okej, på vissa ställen blev det en galen mix) hade sin lilla plats på gröten. Dessutom testade jag först att kombinera det med mellanmjölk för att sedan testa Go Greens sojamjölk med vaniljsmak. Ärligt talat blev det nog lite för mycket där i slutet. Nåja, testa bör man annars....ja, annars får man inte veta. Och så kan det väl inte få vara? Nu blev det en lång parentes med många inomparenteser.)
Nåja, slutbabblat. Nu låter jag lite bilder läska era gommar (eller snarare få er att hoppa över lunchen beroende på tycke och smak):


(Den svarta obestämbara bilden föreställer nog den polska äppelpirogen)

1 comment:

Anonymous said...

Haha! Det var ordentligt med ingredienser i den gröten :P
Jag brukar ha hallon, banan, äppelmos och mjök till min gröt. Ibland nötter, men oftast de tre ovan :D