Monday 30 March 2009

Prisa mor/I will go nuts!


Som framgick i förra inlägget fick jag ingen bonus av CSN, tur då att det finns andra som uppskattar en ! (Visserligen här genom en gåva oavhängig om jag presterat bra eller ej, vilket i och för sig gäller även för VD-löner när jag tänker efter...hmm, nu spricker mitt resonemang så jag sätter punkt här). Nåja, jag tänker på min kära mor som har skickat ännu en skattkista (visserligen i kartong, men innehållet var värdefullt!) som även denna gång var packad på ett sätt som får mig att undra om hon inte vore ett ämne för Ikea att anlita som logistikexpert.
När paketet var uppsnittat plockades det ut det ena efter det andra av roliga, efterlängtade, viktiga, goda och smarta saker! Pilgrims rosa bandet-nål, örhängen, boklampa, matlagningstidningar, tuggummi, skavsårsplåster, alvedon, mucoangin, ansiktskräm, parfym, kanelstänger, tandborstar, sadelskydd, vaniljstång, anti-förkylningsmusik på CD...med mera!
Inte minst fick jag en sån mängd nötter och frön att jag kommer att förvandlas till antingen elefant eller fågel! Blir spännande att se åt vilket håll utvecklingen går...
(Vore rätt schysst att kunna flyga, men att svänga runt med en snabel vore minst sagt intressant...)

No comments: