Monday 9 March 2009

Bra jobbat Växjö!

Såg att the White Guide har listat Sveriges 30 bästa restauranger, vilket jag inte kunde undgå att luska vidare i för att veta var jag ska gå för att käka när jag börjat tjäna stålar. Döm om min förvåning, att bland stjärnkockarnas snordyra mathak hitta PM & Vänner....i Växjö! Som vaniljsås på äppelpajen så har jag dessutom avnjutit en trerättersmiddag där.
Wow. Växjö - Piteå - 1 - 0.
Jag väntar ivrigt på att matkritikerna ska upptäcka Bryggargatan. Tycker faktiskt att de har fantastisk mat som verkligen är i nivå med PM & Vänner, även om vinlistan inte må vara lika väl uttänkt och personalen sommelierutbildad och maten inte är kravmärkt och har lokal prägel (däremot regional) - så anser jag att de är mer kreativa i varje fall.
Fasen, gör mig till matkritiker. Gärna för Michelinguiden. Käka mat på heltid, det är vad jag kallar att slita för brödfödan (som man visserligen inte behöver till just bröd då man oftast får bröd när man äter på restaurang).

No comments: