Tuesday 4 March 2008

Veckans värsta dag väntar


...och veckans värsta dag är onsdag. Så hemskt är det väl inte, men lektionerna i uttal och hörförståelse är ingenting jag ser fram emot eller känner att jag lär mig någonting av för den delen. Jag är något skeptisk mot lärarinnans, ehm, pedagogik (snarare avsaknaden av denna). Nå, imorgon ska jag även hålla ett litet tal för klassen om en bild och inte nog med det, ett hörförståelsetest står även på schemat. Och inte ens får jag gotta mig i kakor efter den pärsen är över. Min ruttne pojkvän läser även han min blogg, blev jag varse om idag (jag hade inte avslöjat för honom att jag snaskat choklad i förrgår och tänkte att han lika väl kan vara lyckligt ovetande om mina förehavanden på Lidl) och undrade idag med en förvånansvärt retorisk ton i rösten "vilken dag jag var på nu egentligen?" varpå jag svarade att jag nu hade äntrat dag tre. Helt oväntat replikerade han då "men du provsmakade ju choklad på Lidl. Borde du inte vara på dag ett då?". GRRR! Nej, nej, nej och åter nej.

Jag har redan börjat fundera på nästa experiment, just nu känns det aktuellt att pröva en vecka utan risgrynsgröt. När jag tänker efter har jag under ungefär 99 % av min tid både inuti och utanför mors mage inte ätit risgrynsgröt på en vecka, varför det borde vara en biff lätt att steka.

No comments: