Monday 3 March 2008

Är jag fri?

Ja, idag (vilket är dag tre, men enligt korrekt tideräkning bör jag vara återkastad till dag 1 efter mitt lilla snedsteg på Lidl) har det gått galant för mitt icke-sockerätande, är jag kanske fri från kakbegären?
Mjä, och riktigt fri vill jag ju inte bli faktiskt, detta är mer ett experiment. Så kakförpackningarna som står och väntar på att en bestämd hand ska greppa ett fast tag om dem på butikshyllan kan vara lugna, jag kommer tillbaka. Ni kommer inte att stå där förgäves. Jag är dessutom en av dom som inte tror på ödet, men däremot efter ett djupsinnigt arbete inom ämnet filosofi och mer preciserat frågan om fri vilja existerar eller inte har jag konstaterat att, återigen, mjä.

Vad nytt? Ptja, idag har vi äntligen fått tummen ur någon mörk plats och bokat ett vandrarhem åt oss i Prag. Efter grundlig (och då menar jag grundlig, cirka tre timmars effektivt arbete, men vem ska jag skicka fakturan till? Jonas?) research föll valet på Hostel Levir som låg mitt i Prags vackra tårta till stad. Frukost ingår inte men efter min frukostresearch kom jag fram till att jag hellre ordnar mig själv havregrynsgröt än att jag äter cornflakes och mjölk med diverse korvar och vitt bröd till frukost.

Sitter just nu och lyssnar ivrigt på webbradio och Skellefteås tunga bortamatch mot Linköping. Det går ju galant det här, får de en pinne är jag nöjd! 25 sekunder kvar av ordinarie matchtid.
Vad jag är lite mindre nöjd med är SR-kommentatorernas bristfälliga research då det gäller uttal av spelares efternamn. "Makdånal till Krekula, tillbak till Makdånal som tappar pucken i offensiv zon och Linköping kan vända..."

Makdånal?! Har Skellefteå värvat clownen från den lokala hamburgerkedjan och svängt om namnet lite för att föra in lite smygreklam? Har Skellefteå köpt in en ny spelare från staterna?¨

Nej, det visade sig vara Kent McDonell de talade om på bred dialekt. -ell! DUBBEL-L! Nåja, man ska inte vara så petig. Men man är inte jag och därför får jag vara petig.

2 comments:

Anonymous said...

Makdånal har äntligen lämnat staan. För lite omsättning! Inte för att jag stöder snabbmatsställen, men det är glädjande att stassborna är patrioter och hellre äter på Frasses (o MAX)eller Kryssets Bureburgare än stöder Ronald M. Trots att han anordnar barnkalas, så föräldrarna slipper fixa årets dag för sin barn, så föräldrarna kan titta på hockey istället. Carin

Anonymous said...

Ps. Ulf säjer att jag borde läsa igenom mina kommentarer, nu blev det för många så, dessutom ska det nog stå Makdånals ist. Ds C F