Monday 31 March 2008

Här kommer den!

Sommaren, pratar jag då om. Gårdagens och för den delen dagens väder får en att känna såväl lukten som smaken av tidig sommar. Det är så varmt att jag äntligen kan byta till en tunnare jacka och därmed slipper krypa in och ut ur min vinterjacka med trasigt blixtlås (äntligen slut med alla konstiga blicker man drar åt sig när man antingen sitter i föreläsningssalen med jackan på eller kryper ur den som om det vore en overall).

Vi firade till och med gårdagens kalasväder med att för första gången äntra taket här utanför och avnjuta en premiärfrukost utomhus. Jonas i t-shirt (liite optimistiskt enligt mig, varmt var det väl inte, men nåja). I samma optimistiska anda valde han den tunnare skinnpajen istället för bomullsjackan då han senare drog iväg på allsvensk fotbollspremiär. Det valet fick han senare 90 minuter på sig att bittert ångra då de fick plats på skuggsidan. Han kom hem alldeles genomfrusen (sicken tur då att jag hade en varm fisksoppa på bordet färdig, som jag dock inte tror att han skulle ha inmundigat om det inte vore för att den var just väldigt varm).

I veckan öppnar vi återigen dörrarna till vårat Bead and Breakfast på Himlabacken och välkomnar i eftermiddag Thomas och på onsdag kommer Birgitta, roligt som alltid med besök! Vi hinner knappt tvätta sängkläderna förrän en ny gäst kommer (säger nog någonting mer om vår tvättfrekvens än vår besöksfrekvens, men ändå. På tal om det läs det här testet rörande tvättmedel. Ha! Jag älskar när de billigare märkena är bäst).

Nå, har försökt traggla franska men jag är inne i en period av lite inspiration och även lite förvirring. Sitter även och lyssnar med spänning på fransk radio om valet i Zimbabwe men det är fortfarande lika ovisst som demokraternas primärval. Nåja, det där med franskan det går upp och ner må jag säga och valet i Zimbabwe är lika genomsyrat av fusk som Tour de France. Nog om det, nu hade jag tänkt ut i det underbara vädret!

No comments: