Sunday 2 March 2008

Den andra dagen skapade någon frestelsen

Ja, nu är jag inne på dag två i min spännande expedition genom icke-sockerbombernas täta djungel. Eller, egentligen är den ganska gles för det finns få saker som inte innehåller socker (som jag tidigare konstaterat). Nå, detta kalhygge då, kantas av en tät sockerskog som jag kom allt för nära idag på Lidl. Man fick nämligen smakprov på en "förstaklassig choklad" och givetvis kunde jag inte motstå. Men jag köpte ingen! Så man kan väl säga att expeditionen redan nu haltar. Men en gång är ingen gång, så jag fortsätter som inget har hänt. På min Lidl-expedition ramlade det också ner 1 kilo risgrynsgröt också.
På tal om choklad så testade man i senaste numret av Råd & Rön ett antal av de vanligaste mörka chokladkakorna i butikerna - inte föga förvånande hamnade Marabous bluffchoklad i botten. Mer förvånande var kanske att Hemköps egna mörka choklad kammade hem flest poäng, även om det i sig inte var något toppbetyg. Ett annat test jag har tagit del av korade Willys choklad till vinnare, och även deras kakao har vunnit ett blindtest.
Så släng er i väggen, Vahlrona!

No comments: