Saturday 22 March 2008

Besöket hittade hit



Efter några tidiga samtal i ottan och en (allt för) tidig uppstigning kastade jag mig ut i snöyran för att möta vårat besök vid tunnelbanestationen. Nästan framme får jag ett samtal "Nu står vi här vid universitetet, är det rätt det?". Nej, de hade hoppat av en station för tidigt ("Vi räknade en, två, tre, fyra och så hoppade vi av"), det var efter den fjärde och inte den fjärde. Ja, det där med prepositioner är tjorvigt, blir jag påmind om varje dag då jag tragglar franska. Nå, efter en väntan på 17 minuter ute i snöstormen anlände de och jag såg till att de fick ta en tupplur innan vi gav oss iväg till världens största IKEA. (Man behöver ett utvilat sinne för att klara av en sådan strapats).

Och vilket väder det var igår! Snöstorm, sol och uppehåll, vind och blåst, snöstorm, uppehåll och på kvällen kröp graderna under minus (kallaste kvällen hittills sedan vi blev 08:or) och vi hade lust att krypa under täcket. Men vi gav oss ut på jakt efter föda och efter att ha vandrat i pingvinled med huvorna slickade runt våra knoppar stegade vi in på Retro på Sveavägen där vi fick mycket smarrig mat i kistan.
Idag ska vi på stan och kika runt på vad som är öppet, mycket trevligare väder idag! På tal om väderskiftningar så kan ni nedanför se utsikten från vårat vardagsrumsfönster med två dagars mellanrum. Brr!


No comments: