Thursday 6 March 2008

Uppladdning: Klar

Imorgon är dagen då min vecka utan godis är schlutt, och vilket gyllene tillfälle jag fick idag att ladda upp inför mitt återinträde i gottegrisens värld! Min finkalibrerade gratis-radar sviker sällan (snarare aldrig), och idag visade den ännu ett prov på goda resultat. Det var nämligen "Ekonomernas dag" på Frescatihallen, vilket betyder ett 50-tal företag som bjussar på pennor, godis, kakor, frukt och annat lockbete för att knyta de vassaste ekonomistudenterna till sig redan innan de är färdigkokta. Visserligen går jag varken något ekonomprogram eller tar någon kurs i ämnet, men låt oss säga att jag ändå kände att namnet "Ekonomernas dag" inbjöd mig till att göra fria tolkningar och därmed känna mig mer än välkommen. Är det någon som praktiserar ekonomi i praktiken är det faktiskt jag. Nå, vad kom jag hem med? Se bild, denna underbara bild! Förutom det som inte är med på bilden (lite uppätet godis, en chokladboll, 3 apelsiner, 3 bananer, 4 äpplen och 2 päron) så kan jag avslöja att i den suddiga bilden inryms gottesaker för några månader framöver (observera även nyttigheter! Fyra froosh!-smoothiesar och nötter & torkad frukt. Sådetså). Om onsdagen var veckans värsta dag så var detta alltså absolut veckans toppdag! På tal om toppar och dalar (se tidigare inlägg). Ikväll fick jag dessutom äran att smeta en stor fet gräddklick på moset då Skellefteå AIK nu är klara för slutspel. Det är så stort att det är en händelse som kräver ett eget blogginlägg vigt åt ämnet. Kanske ett litet podium här hemma? Jag ser precis var det lilla templet skulle kunna få breda ut sig; på skrivbordet där Jonas dator (ännu på lagning, jag misstänker att den är i Polen nånstans) lämnat ett stort tomrum efter sig...som skulle vara ärad av att få fyllas med de gulsvarta färgerna och diverse bilder på (nej, istället för att raljera här gör jag vad som är på plats och skapar ett eget inlägg, se nedan).

2 comments:

Anonymous said...

"Imorgon är dagen då min vecka utan godis är schlutt"

"Förutom det som inte är med på bilden (lite uppätet godis, en chokladboll, 3 apelsiner..."

Jag får inte ihop det...
/Ulf

Anonymous said...

Minns du när vi var små, du och jag, varsin plastpåse, en mässa...