Thursday 6 March 2008

Är inte detta Hallelujah-märkt så vet jag inte vad


Kishti, vem bryr sig om nån som sjunger så vackert att tårar rullar nedför kinderna när det finns ett hockeylag där uppe bland granarna i Västerbotten som spelar med ett sådant kämpaglöd att hjärtat närapå brister?
Okej, du då. Men jag garanterar att du vore tämligen ensam om åsikten i Skellefteå stad denna kväll.

Nå, åter till mitt planerade AIK-tempel på skrivbordet. Jo, jag ser hur jag skulle kunna införskaffa en flagga att lägga som duk och tillika bas för övriga utsmyckningar (en ram med snirliga hjärtan innehållandes ett foto av Öberg, McDonell och Söderberg, ett "Vi saknar dig, kom tillbaka"-vykort med en vacker bild på Johan Åkerman ackompanjerat av plats för ljus att tända då man saknar och sörjer honom samt en upp-och-nedvänd hockeyhjälm som skrammelbössa för ett återköp, en liten bok uppfälld på mittuppslaget med en liten penna bredvid för stunderna då man är så lycklig över slutspelsplatsen att man vill skriva av sig en smula, en miniatyrdocka av Mikael Renberg, en cd-spelare som ständigt spelar AIK-skivan och givetvis denna bordslampa för att lysa upp denna heliga plats. Oj, justja, givetvis ligger det en vodoodocka föreställandes [PLATS FÖR VALFRI SPELARE/VALFRITT LAG] (beroende på vem de möter i slutspelet) i en urgammal träask lite sådär undangömd.) som givetvis skulle toppas av bilden ni ser här ovanför. Den symboliserar allt; det tuffa livet som hockeykrigare, längtan efter hans återkomst och framför allt kanske den fåniga lyckan i spelet som dessutom karaktäriseras av just Jonte Hedström (det är mestadels fult och innehåller omogna känsloyttringar av vuxna karlar, men jäklar vad glad man kan bli av hockey! Titta på karln bara!).

Nå, nu ska jag gå till sängs och drömma lite. För det jag pratar om ovan är väl ingen dröm? Jag förväntar att podiet står där imorgonbitti.

No comments: