Sunday 23 March 2008

Något att klura på medan jag är borta

Om man inte har påskpysslat nog, löst korsord, spelat TP eller läst gåtor för varandra nog nu under påsk så får ni chansen här att få klia era huvuden och använda erat förnuft (eller, okej, ett tips i just den här kluringen - gör inte det).
Nå, har man gått förbi denna skylt förut så minns man förmodligen vad tusan det är för något. Men vet man inte är svaret inte självklart. Jag börjar kluringen med att beskriva dess bakgrund:
Jag cyklade som vanligt längs Sveavägen och var alldeles nära Sergels Torg då jag ser skylten ni ser på bilden. Plupp! Jo minsann det är Plupp! Jag älskar Plupp (speciellt älskar jag Plupps chokladdryck, som nu går under annat namn men med samma innehåll) och var medlem i Pluppklubben då den fanns. Finns den fortfarande kanske? Nåja). Jag tvärnitar, eller nåja, bromsar så väl det går med min skruttiga cykel och svänger in mot affären. Vad kan det vara? En affär full med Plupp-prylar? Ett café fullt med plupp-mat? (Vad nu pluppmat kan vara, vilket gjorde mig ännu mer intresserad).

Nå, vad tusan fanns det bakom glasfönstret? Här följer alternativen:

A) Just det, något caféliknande som säljer varm choklad, lite gott fika och mackor samt har en hörna med plupp-prylar.

B) En leksaksaffär som även säljer barnkläder i Plupp-tema

C) Caroline af Ugglas och Robinson-Kents (som för övrigt har en fanclub, klicka på namnet för att veta mer och kanske gå med?) gemensamma affär där de säljer allt från lusekoftor till bibeln.

D) En frisörsalong

Nå, svaret kommer på fredag då jag förhoppningsvis helskinnad, icke-avstulen eller rånad återkommer till detta gråa, kalla ställe.

1 comment:

Anonymous said...

men hallå. är du inte tillbaks nu;P