Saturday 15 March 2008

Nytt vare här!

Nu är det ju ett relativt tag sen jag plitade ner något här. Lite nytt har hänt och är på gång, så jag rapar helt enkelt upp det i någorlunda ordning. Jo, jag har skaffat mig ytterligare ett extraknäck (konditoriet behövde mig mest innan sportlovet märkte jag, hrmhrm) som demonstratör i butiker. Det är jättekul men så uselt betalt att det inte är värt mödan, så jag siktar nu i hemlighet på något annat. Jag slängde nämligen iväg ett antal ansökningar för tre dagar sedan, och nu har jag redan hunit jobba en dag som demonstratör och så har jag två företag som stämt interjvutid med mig (det är två liknande jobb, ett som marknadsundersökare och ett som telefonintervjuare). Hmm, vi får se. Jag har nämligen bestämt att jag har vissa smärtgränser då det gäller lönenivåer, är det svältlöner så är jag hellre en fattig, lycklig student! På tal om det dundrar franskan på i kanonfart, på måndag är det tenta så jag sitter här och demi-pluggar. Typ. Jag har inte riktigt farten uppe just nu men jag hoppas och väntar på att den ska infinna sig.

Idag har jag och Jonas provat brillor så jag nästan har skavsår bakom öronen, men velig som jag är har jag nog bestämt mig för två par. Det enda som återstår är att punga ut 300 spänn för att dom ska kika på mina ögon först. De ser då till att ta betalt, må jag säga! Men då är glasögonen snorbilliga så det jämnar ut sig.

Nå, till helgen kommer mor och Dan på besök, äntligen! Det har varit lite velande hit och dit men nu ska de allt hit, vilket ska bli jättekul! Knappt hinner de lämna oss innan vi lämnar landet och ryker iväg till Prag. På tal om det får jag inte glömma att trampa in till stan i veckan och hämta ut passet. Ja, nog är det väl bra att man kan resa "passlöst" i EU, men se då måste man ju skaffa sig ett sånt där internationellt ID-kort först. Bah, det kostar ju 400 spänn det också så då är det väl lika bra att ha passet ändå?

Nä, nu får det vara nog! Nu ska jag traggla oregelbundna verb i present, passé composé, imparfait, futur simple och conditionnel och banka in ett och annat övrigt i huvudet innan det är dags för schlagerkväll!

No comments: