Saturday 9 February 2008

Tjuvsovare

Klockan var tre på natten, och jag var uppe och knaprade i mig en knäckemacka med skinka och saltgurka. Det blev mycket godsaker igår; 3 lingonsyltskakor, 1 digestivekex, 1 "platt" syltkaka, 1 (handgjord) chokladpralin, en bit av Garbos tårar, 1 mazarinliknande kaka och en jättebulle. Det är inte bra för min känsliga mage.
Så, nu hade vi tänkt äta brunch men så kom vi på att det ju är lördag och då serveras det nog ingen brunch.

Jag vet inte om det är bekant, men jag har lite svårt för att välja då det står mellan många goda ting. Då jag bytte (eller tog mig en ytterligare) bank fick jag ett Delicard. Vad ska jag välja?! Den rationella sidan säger att jag ska ta köksredskapen från Ittala, för de har jag ju kvar - Debailleulpralinerna äter jag ju upp (och det mesta av det andra för den delen). Hjälp mig! Vad skulle ni ha tagit? Titta här.

No comments: