Thursday 28 February 2008

Så plussar jag på min lista

...dagen började mycket bra. Solen sken och den överoptimistiska utetermometern visade 19 grader. Medvind till jobbet och se där, efter Sveavägen cyklade jag förbi Ensamseglaren i egen hög person (för er som inte har sett Spermaharen - se filmen eller/och köp boken! Oförglömliga karaktärer, minst sagt.) -Johan Rheborg, stod och log mot solen med en småfånig uppsyn vid ett övergångsställe. Ännu en kändis att lägga på listan, alltså.
Inte nog med det, listan blev vid lunchtid ännu längre om man nu räknar Idol-deltagare. Och se det gör jag, dessutom vann han ju hela faderuttan. Lite tråkigt är att han nästan är från mina hemtrakter. Nå, en vältatuerad karl stegade alltså fram till kassan och frågade på bred dialekt om det var okej att han fick ta sin påtår "här uppe" (konditoriet har 2 våningar) när han hade köpt kaffet där nere. Jomenvisst, svarade jag (för 27 kronor koppen är det väl det minsta man bör få). Karln i fråga var Idol-vinnaren Markus. Fagervall till efternamnet. Men efternamnet behöver man väl knappast använda av förtydligande skäl, detta "Idol-" prefix man automatiskt skaffar sig genom att delta i denna sångtävling brukar räcka långt.

No comments: