Sunday 10 February 2008

Den störste av dem alla?

Kom just hem från en cykelshoppingrunda till ÖoB. Puh! För övrigt ett ställe det är snäpp intill omöjligt att ta sig genom utan att lasta på nåt som inte var tänkt (som ofta utgörs av något sött, chokladigt eller bara allmänt smaskigt). Förra gången lyckades jag faktiskt ta mig genom kassan med ren mat i påsen, nu var jag lite sämre.

Nå, angående min kändisspotting har jag kanske glömt den för mig mest kreddige kändisen jag har sett - Niklas Wikegård såklart! Den mannen levererar nöje på hög nivå. När vi såg den händelserika, svängiga och svajiga matchen i Globen i torsdags hände det sig så att vi hamnade alldeles bredvid svt's intervjubord, där han ingår i pauserna. Dagen till ära hade de dessutom bjussat in AIK's (Skellefteå AIK såklart, här i Stockholm finns det andra Allmänna IdrottsKlubbar så det kan vara värt att nämna att det handlar om de bästa bärarna av namnet) tränare. Jag hörde inte ett skvatt av vad de sa men jag satt med stora koögon och gapande mun som om Wikegårds huvud hade varit en pinocciotårta.

Igår såg vi givetvis melodifestivalen, och för att göra det hela lite roligare så lade jag och Jonas röster på bidragen på en skala 1 - 5 (0 lade jag till i efterhand men inget bidrag fick det, vilket så här i efter-efterhand kanske hade varit på sin plats).
Sist ut var Krille Sjögren, och nog var det väl tur att han var sist? Hade de öppnat tävlingen med hans bidrag skulle det vara stor risk för kanalbyte. Av Jonas fick han en etta, och av mig fick han en...ballong? Det gick liksom inte att klämma in "I Love Europe" i en betygsskala från 1 - 5, det var liksom inte rätt dimension. Om det nu finns någon dimension där denna låt passar in.

Men nog fanken hade jag kvinnorösterna sjungandes "I love Europe..." i mitt huvud, tillsammans med bilden av en flottigare-än-kokosfett-Christer Sjögren med ögonbrynen lutandes hejvilt och ögonen inställsamt blinkandes och gluggen alltjämt blottad i ett fånigt leénde utropa "C'est magnifique" när jag skulle sova.
Nej, Krille, jag har inte hunnit bli en hejare på franska, men det där är inte vad jag eller någon fransman skulle kalla "magnifique".

No comments: