Tuesday 19 February 2008

På tv-fronten intet nytt.

Här har just avnjutits "den godaste fiskgratängen jag ätit" (sagt av Jonas) och det har även körts igång tre tvättmaskiner nere på bottenplan. I skrivande stund börjar även Luleå mot Linköping och jag lyssnar givetvis på sr:s webbradio. Webbradio är underbart! Eller radio i allmänhet, jag vet inte hur mina morgnar hade sett ut om jag inte får börja dagen med att (oftast) sucka över de många (oftast äldre) människor som måste säga sitt i "Ring P1". Dessutom har man ju via webbradio möjlighet att lyssna till internationell radio - jag brukar slänga igång Radio France Internationale (RFI) och även om jag inte förstår mer än ungefär två skvatt så tror jag starkt på det här med passiv inlärning.
Jag hade sett fram emot en kväll framför tvn och mer preciserat "Klass 9A" som verkar vara en riktigt intressant följetong, men se idag börjar ju Champions Leauge, så det får jag stryka från aktivitetsschemat då Jonas bestämt ska bänka sig framför tvn (14-tummaren, inget genombrott har gjorts i tv-frågan). Han tackade nej till att arbeta ikväll, och jag beräknar att av motiven till detta står fotbollstrollandet ikväll för ungefär 70 %.

Efter gårdagens pass på konditoriet, och det sedvanliga magknipet som följer efter en dag med lite näring men mycket...öh, "extra" (extra [ekstra] adj, i komb m. konditori ~ sockerbombad, fettrik, allmänt överflödig massa som kan inmundigas, räknas sällan till kategorin föda då för näringsfattig.) har jag planerat att leva lite mer på de nyttigare två tredjedelarna av tallriksmodellen - grönsaker och kött. Det vill säga, jag ska försöka slopa risgrynsgröten, kakorna och slisket.
Försöka.


1 comment:

Anonymous said...

Whoaa! Ring P1 är ju bland det roligaste som finns. Brukade/brukar alltid lyssna på det när jag jobbar utomhus på somrarna. En gammal favorit var när en tant ringde in och klagade på att det var så hög volym på radion. Undrar om man kan hitta det i något arkiv nånstans?