Friday 22 February 2008

I väntan på...

Det blev inget morgonstuderande på skolan - däremot har jag tränat mina färdigheter i Pinnochiotårtsbakande (jag har tyvärr försnillat Ulfs recept, så jag fick nöja mig med ett jag hittade på internet som jag misstänker inte är ett fullgott alternativ, men nåja)! Marängen blev iallafall underbar, och det kan jag tacka vår otroligt snälla granne för. Utan hennes utlåning av elvisp hade det varit omöjligt att göra en sån god tårta. Tack, ännu en gång. (Jag slutar nu, det börjar lätt likna ett Oscarvinnartal).

Jonas har varit en god bakassistent och han har dessutom kilat omkring lägenheten nu i en dryg timme och pillat, fixat och ordnat. Dammsugit, kastat, torkat och så vidare. Man kan ju lätt få för sig att det var smutsigt här innan men så var inte fallet. Han har även köpt tulpaner till sin kära mor! I skrivande stund har han gett sig in under diskbänken för att göra en insats, ett ställe jag inte vill beskriva närmre för er som just har ätit.

Jag undrar om han hade gjort samma putsning av lägenheten om det "bara" (Thomas är inte bara, men ändå) hade varit sin far som skulle komma på besök? (Nu när jag tänker på det, så bevisligen inte, jag kan inte dra mig till minnes att denna städpatrull drogs igång då Thomas var på besök sist). Det är nog något det där med att söner vill visa sin mamma att de är kapabla att hålla ordning på sitt (ett?) hushåll. Eller?
Voilá, ici mon gâteau!

(Inte riktigt färdig dock, fyllningen ska fixas på lördag. Vispgrädde och persikor!)

No comments: