Monday 25 February 2008

Nä, men nu!

Nu är det klartåbetal(r)t! Som någon från Piteå borde säga. Jag och Jonas ska agera miljöbovar (vi flyger) och Östeuropaupptäckare på påsklovet, närmre bestämt från den 24 mars till den 27:e. Men för att boka resan krävdes en tuff kamp mellan oss och ett motstridigt SAS-bokningssystem. Vi slet oss i håret, suckade uppgivet, klagade öppet och var utom oss av frustration. Utan att gå in på det närmre kan konstateras att vi funnit ett slags moment-22 inbäddat i Eurobonusbokningen. Nåja, vi överlistade systemet. Man tycker dock att bokningssystem bör göras busenkla och smidiga för att på så vis underlätta för kunder att göra en bokning. Men se här uppstår tydligen polemik mellan man och SAS. Hade detta varit något av ett impulsköp (vilket det inte var, men ponera att det var så) hade vi nog hunnit ångra oss två eller tjugo gånger. Förmodligen hade vi valt ett annat bolag. Nu nöjer vi oss med att sprida budskapet att SAS hemsida är skruttigare än ett tre år gammalt äpple.

I övrigt. Solen lyser här i Bergshamra men det blåser (som vanligt, kanske bör tilläggas. Jag skyller allt på det här jädra vattnet som ska omge och slingra sig genom Stockholm). Jag hade planerat en omfattande cykeltur till Skatteverket (som ligger på söder) men jag sitter just nu och väger för- och nackdelar. Väger idag mot imorgon. Kanske imorgon ändå. Jag har smällt i mig en pinocchiotårtbit och en Garbo. De ser inte ut att vara mycket för gommen de där kakorna, men se några ordinära syltgömmor är de minsann inte. Den mättnad det har givit mig i magen röstar ivrigt för ett imorgon.

1 comment:

Anonymous said...

Håller helt med om SAS, som är ett uselt system även för en vanlig enkel bokning, tar alltid en halvtimme och en massa svordomar. Hoppas du fick receptet på Pinocciotårtan igen!

Ulf