Sunday 17 February 2008

Någonting gammalt och någonting nytt

Det gamla är vår 14" tv som återinträtt i bruk, då vi inte har lyckats göra några vidare framsteg med den större tvn vi var så glada över att få transporterad hit.
Det nya är visserligen inte nytt med de flestas mått mätt - men när det gäller mig hör skoinköp inte till något av vanligheterna. Sist jag köpte ett par skor var faktiskt även det i Stockholm - det var även då jag tvingades dumpa mina älskade Nike-sneakers i papperskorgen. Vilket ovärdigt slut för så trogna tjänare!

Idag har det inte blivit mycket gjort, vi har promenerat i kanonvädret, städat (söndag = Stora Städdagen) och så har jag suttit (alldeles för) länge och tragglat med en miljöbeskrivning av Piteå. Gah.
Igår såg vi till min stora lycka Melodifestivalen, eller lyckan var väl inte evenemanget i sig utan snarare att jag fick någon slags bekräftelse på att fröken Häggkvist inte längre framkallar någon slags tvångsmässig "kasta-sig-på-telefonen-och-ringa"-trans hemma i stugorna, och förhoppningsvis även har insett att hon är någorlunda knäpp. Heja Gert Fylking, du har så rätt! (Ibland).

No comments: