Friday 8 February 2008

Att bjuda kändis på thé

Det är inte alla ställen som tar 27 spänn för varmt kranvatten och en ordinär thépåse, men se det gör stället jag jobbar på. En vinstmarginal på ungefär...säg 26,70 kronor koppen? Nu har jag dock inte räknat in hyreskostnader och så vidare. Nå! De som har råd att fika här bör alltså vara kändisar. Numer kan man dock bli "känd" i bemärkelsen att många känner igen ens nuna och eller namn, och ibland båda ihop, utan att ha gjort någon speficik bedrift i sig som genererar stålar.

En som hade råd med kranvatten och thépåse var "tjejen från Vinterviken" (som jag minns att jag såg på Folkets Hus i Boliden), den fultandade, pilska, lömska systern i Arn som skulle ha lite kranvatten utblandat med torkat krafs. Kändisspotting med andra ord! Annars har det varit skralt på den fronten hittills; det ryktas ju att "Sveriges första kvinna som började med vegetarisk kost" bor här, men jag är lite tveksam. Och hon är ju knappas en kändis, vet du vem det är?

Nu har jag och Thomas bokat teaterbiljetter! Den 22:a februari dyker han upp här igen och då med födelsedagsbarnet Birgitta med sig, och så ska vi se Mästaren och Margarita av Michail Bulgakov på Stadsteatern. Hade vi varit mer flinka på tangenterna hade vi haft platser bredvid varandra men någon annan nätteatershoppare knep biljetterna rakt framför skärmen vår.
Och nej, jag hänger kvar på detta jobb än. Vi får se vad som händer i svängarna, för det svänger fort må jag säga.

No comments: