Thursday 7 February 2008

Till Globen!

Ikväll kommer Jonas pappa Thomas på besök. Eller vi träffas direkt i Globen (nej inte Globen i Västerbotten utan storebror Globen) för att se den blodiga sammandrabbningen mellan svennar och ryssar. Eller, rättelse; jag menar den fisljumma matchen mellan Sverige och Ryssland minus alla häftiga stjärnor. Nå! Jag hoppas och tror (rättare sagt tror jag för att jag hoppas) på en Sverigevinst!

Har caféarbetat i veckan och ska så göra imorgon också. De hörde dock av sig från cykelaffären och på måndag ska jag bli uppringd för att bestämma tid för en djupare intervju (på två timmar! de tar detta med anställning av extrapersonal seriöst). Det blir lite knepigt, för jag ska förmodligen skriva anställningsavtal (om de vill ha mig) på cafeét imorgon, men det känns inte schysst att göra det och sen säga upp mig om jag får cykeljobbet så imorgon blir min sista (och tredje första) arbetsdag. Hoppas att jag får betalt för timmarna jag har arbetat iallafall, annars ska jag "sverka" (alltid lika roligt att använda nykomlingar i Svenska akademiens ordbok) dom!

Kan vara skönt att få ägna mig helt åt franskan ett tag till nu i början, känner att det är mycket nu. Puh!

Nu ska vi göra oss redo, vi måste förbi Globen Shopping först och köpa ett örngott åt vår ärade gäst. Vi lämnade tydligen alla i Lund av någon anledning (jag gissar att vi resonerade så att vi båda har Hästens-kuddar vilka har mått som inte passar vanliga örngott).

För övrigt kostar ett Hästens-örngott 450 spänn. 450 spänn?! Det är inte egyptisk bomull vad jag vet, jag känner dock inte till trådtätheten men någonting säger mig att man inte får valuta för pengarna. Mönstret är inte så snyggt. Faktiskt. Men kuddarna i sig är underbara.
Once you go Hästens - you never go back.

No comments: