Tuesday 26 May 2009

Önska mig lycka till, del 2

Har varit kolugn hela dagen och tänkt "hä årn sä", samt "det jag inte kan nu kan jag inte imorgon, ingen idé att stoppa korv". Nå, nu börjar det närma sig morgondagen och att stoppa korv verkar mer och mer ses som ett bra alternativ till att köra tentan totalt. Okej, godkänt får jag förhoppningsvis, men som vanligt vill jag alltid få lite bättre än okej. Därav börjar oron gro i magen då jag inte alls har lagt ner någon energi över huvud taget inför stundande salsexamen det senaste halvåret jag gått kursen, vilket betalar sig nu.
Jag hoppas någonstans att jag är klar i huvudet imorgonbitti och att jag lyckas plocka fram några naturliga franskakunskaper, att det ska visa sig att jag är en fantastisk talang av något slag (vilket inte har visat sig än dock) och framförallt att provet visar sig vara barnsligt lätt.

Hittills har min växande oro inte slagit ut i ökad motivation att sätta sig ner och studera. Jag skramlade ihop en timmas studerande ute i solstolen (24 grader! puh! dock har mina ben inbyggd solskyddsfaktor 60 så jag varken bränner eller brunar mig) och knappt en timma ikväll. Istället sitter jag och knåpar med hemtentamen i utredningsmetodik, som går mycket lättare då polletten äntligen har trillat ned. (Okej, dessutom vill jag läsa färdigt kursboken, då jag redan har 15 kr i krav på biblioteket och bör återlämna den snarast om den siffran inte ska eskalera).

Jag får väl avsluta med ett stort NÅJA! I komme ju oppifrå nårrland, å denna oopp jär en it nervöös...(?)

3 comments:

mariaemb. said...

Lycka till!

Anonymous said...

Lycka till!!!
Är det böter så är jag en fena på sådant, igår hade jag inte några böter på bibl, vilket beror på att jag läser en oerhört intressant bok (som jag själv köpt)Tisdagsklubben - om glömda antinazistiska sanningssägare i svenskt 30- och 40-tal. Skriven av Rune Bokholm. Det är alltid något avigt med böterna, om jag vill låna om kanske bom sliter boken av mej då någon står i kö på den. Att då betala lite böter för att få läsa klart kan jag ta (Ulf muttrar, jag kan ju låna om via nätet). Jag slipper köpa boken för 300 kr och så bidrar jag till bibliots ekonomi o framtida inköp. Jag är en baddare på att föreslå inköp på böcker dom inte har här i skeå.
KRAM MALIN!!
Carin

emi said...

G L my friend, he årn sä allti! :) I trou it du kömme prestäär sämmer än vanlit.