Wednesday 27 May 2009

Två av tre tentor i passé composé eller imparfait?

Franskan est fini.
Semestern är nära (men blir tyvärr även kort)! Jag ska jobba som en tok imorgon, slita mitt hår och banna tentan i långa, fula ramsor, men banne mig - färdig ska jag bli!
Verkar bli riktigt gott väder här nere i helgen, men ni där uppe...ja man börjar ju fundera om Sverige har hamnat upp-och-ned? Hur tusan kan ni få uppemot TRETTIO grader varmt i helgen medan vi får nöja oss med mindre? Nej, det går jag inte med på.

2 comments:

Anonymous said...

Jag trodde att du var VI med oss...Vi är värda allt gott, men nu har det tokstormat sedan igår, som om hösten redan var här.
Du klarar det!
Carin

emi said...

Nä men vad är det jag hör? Du kan inte vara Glad för våran skull? Vi har inte ens haft 20+ i år... Don't we deserve this?