Wednesday 13 May 2009

Förslag emottages

Tanken slog bo i innanför mitt krusiga krull någon gång under fredagkvällen, och nu bedriver jag en lätt utfrågning av vänner och bekanta i denna fråga. Egentligen bör jag tala med de relevanta personerna som frågan gäller, men då de är svåra och hitta får jag nöja mig med övrigt folks teorier om detta.
Jo, till frågan. Hurdan ter sig en dröm för en person som är blind sedan födseln?
En annan fråga i anknytning till denna angår hundars drömmar. Denna är eventuellt lite svårare att få svar på, då hundar vanligtvis inte pratar svenska. Då hundar bevisligen drömmer (mardrömmar?), undrar jag om de som vi människor kan drömma att de är någon annan (t.ex. en häst) och se sig själv utifrån, eller om det är ett mänskligt fenomen?

Nej, nog om detta. Nu ska jag fokusera mig på det franska språket då jag skall infinna mig i lektionssal om 30 minuter och då förhoppningsvis få reda på att jag gjort läxan som vi skulle ha gjort till den lektionen. En del av hemläxan var att kolla in en fransk humorsida (?) och läsa skämt. Det har jag inte gjort iallafall.

No comments: