Tuesday 19 May 2009

Allkår har startat!

Imorse dundrade universitetskåren genom campus för att väcka alla tjuvsovare (jag tar inte åt mig, jag och Jonas vaknade faktiskt innan åtta imorse!) och uppmärksamma att Allkår har startat. De svängde dock av före vårat hus, varför vi missade trumpeterna, trummorna och oljudet. Sedan väntade en hel dag med fotbollsturnering för Jonas. Jag var med i början och hejade på, tävlade (läs: stoppade in handen i mörka lådor och skulle gissa vad jag geggade i, vilket gick kanon då jag gissade rätt och fick en Twix som jag senare gav till Jonas), vände hemåt och knotade lite med skolarbete och återvände sedan för att se finalen där Jonas lag tyvärr förlorade med en boll. Han gjorde dock en attans fin straff i semifinalen!
Nu sitter jag här med suddiga ögon och ser fram emot morgondagen. Inte för att jag ska tvingas upp innan sju för att tvätta, utan snarare för att jag ska heja på mina lagkamrater i vinbrännboll senare på dagen och kalasa till det på kvällen! Jag hoppas att herr och fru Regn håller sig borta dock, idag var de lite halvdåliga på att hålla tassarna borta från Växjö. Nåja.

No comments: