Sunday 31 May 2009

Långt ifrån grillmeister

Snart vankas grillning här, potatisgratäng och kotletter ligger i kylen och frestar munvätskorna att börja sippra vid blotta tanken på hur det senare kommer att smaka. Ekonomisk som jag är har jag dock (tydligen, enligt mina vänner) brutit mot en helig, outtalad grillregel (jag visste inte ens att det existerade sådana) - jag har köpt färdiggrillad fläskkotlett. Bara att värma på ovanpå grillen. Enkelt och bekvämt, kan inte misslyckas. Ungefär som Findus färdiga rätter. (Som jag för övrigt aldrig har ätit, men de verkar vara populära som lunch, ofta 5 för 100:- på Willys och ICA). Nåja, jag ska faktiskt svänga ihop min egen sallad. Ruccola, galiamelon, pinjenötter, peppar, lite olja och så en aning honung. Det tycker jag väger upp min lilla genväg med köttet. Jag menar, Jonas ska ju äta färdig potatisgratäng, det är väl minst lika fusk?!

Ps. Jag har nu införskaffat (hutlöst dyr för att vara den billigaste) solskyddskräm. Nog är sent bättre än aldrig, men ibland är sent så sjukt mycket sämre än tidigare. Har försökt blotta min baksida för solen idag för att slippa se ut som en hummer framifrån och snöman bakifrån. Försöken fortsätter imorgon...

Bild från förra helgen när det grillades före Allkårsfestivalen. Vilken toppenhelg!

No comments: