Tuesday 1 April 2008

Jag och Paris Hilton


Här kommer en till kluring, som ni dock kommer att få veta svaret på i samma inlägg (jag kan inte hålla mig nämligen).
Nå, vad har jag och Paris Hilton, som många är ense om är världens kändaste (i meningen igenkänd?) nu levande kvinna, gemensamt?

Först kan jag avfärda några egenskaper och karaktäristika som skiljer oss markant åt:
Jag drar inte storlek 41 på fossingarna, har inte 404093205034 miljoner på banken och har inte medverkat i en erotisk film.
Nå, vad är då likheten (jag har bara kommit fram till en och hoppas att den siffran håller sig fortsatt låg) mellan en lång, blond, snorrik och superkänd amerikan och en kvinna av medellängd, med brunt hår levandes på studiebidrag som bor i Sverige?
Svar: Vi valde båda att förlägga vår påsksemester i Prag! Detta blev jag alldeles nyss medveten om då Aftonblaskan troget publicerar bilder på hennes senaste eskapader (som oftast är väldigt intetsägande) och jag lika troget och idiotiskt bläddrar igenom dem. Nå, vi har alltså varit på samma torg, gått på samma gator och sett samma saker. Kanske samtidigt? (En sak som dock skiljer sig åt är att jag bodde på ett vandrarhem för drygt 100 kronor natten medan hon sov på en betydligt finare adress samt att medan jag endast möjligtvis drog åt mig blickar från ficktjuvar som såg mig som potentiellt byte hängde det 10-20 paparazzifotografer plus ett tjog nyfikna stalkers efter henne. Då ramlade hon också och slog sig, vilket jag slapp. Ha!)
Vill ni se bildbevisen så klicka här och öppna bildspelet (se bild nummer 6). Kikar ni i bakgrunden kommer ni att känna igen de röda stugtaken på marknadsplatsen ni ser mig på nedan. Världens mest igenkända kvinna har alltså gått mig förbi. Eller gick jag förbi henne? (Ett helt annat kapitel är frågan hur hon kunnat avancera sig till den titeln, vilket jag kan tänka mig att någon universitetsstudent snart kastar ut en avhandling om.)


Ps. Jonas kom just hem och rapporterade stolt sin kändisspotting efter en solig dag i city: Alf Svensson vid riksdagshuset och Björn "Han är ju så rolig" Gustafsson mest känd från melodifestivalen. Okej, Alf är en legend och Björn är just nu Sveriges mest eftertraktade och älskade ungkarl men i en jämförelse med att kändisspotta Paris är Alf och Björn som att se bilar i ett garage medan att se Paris i Prag är lika ovanligt som att se George Bush erkänna att han har fel.

No comments: