Monday 21 April 2008

Inga långkalsonger i sommar?

Puh, det har varit varmt idag! Eller, rättare sagt (då det är varmt fortfarande) - det är en varm dag idag! Så även igår, varvid vi intog en njutningsfull frukost på taket i stekande sol. Jonas har redan invigt shorts-säsongen (förra helgen?) och nu var det min tur att skala av mig de lager av kläder jag stegvis iklätt mig sedan i vintras. Eller kanske sedan i juni 2007 då jag kom hem från Thailand? (Som många redan vet bar jag långkalsonger varje dag under sommaren, med untantag av ett par dagar som kan räknas på min vänstra hand).
Idag vid lunchtid äntrade jag taket ånyo, givetvis insmetad i SPF 20 (jag vill nämligen leva relativt länge och under iallafall en lagom stor del av mitt liv inte se ut som en torkad tomat).

För att eventuella uttittande (i meningen att de tittar ut från sitt fönster, vilket många äldre gör enligt min högst personliga uppfattning) grannar inte skulle sätta lunchkaffet och bondkakan i halsen så valde jag att endast blotta armar och bringa såtillvida att jag bar ett linne och långbyxor.
Lite för sent, visserligen, kom jag nämligen på igår att det nog inte var riktigt rätt att ligga och glassa på taket i underkläder, vilket jag gjorde. De kan visserligen lätt tas för ett bikini-set men även det bör nog anses vara olämpligt. Jag vill inte ställa till med några rabalder (jag ser det som en löpsedel i Allsång på Skansen-stil framför mig: "Malins nakenkupp" eller liknande)) nu när vi har skött oss exemplariskt här utan anmärkningar.

Synd att digitalkameran är urholkad på batterier, jag hade gärna velat föreviga stunden då vår utomhustermometer idag angav 35 grader! Galet, och givetvis missvisande, men får jag lägga till ett "men ändå"...ändå?

På tal om kameran har jag ett sjok med fina, fula, suddiga och roliga bilder från lördagens Globenstrapats (Jippi! Globen för tredje gången nu, jag hoppas på fler!) då vi såg två rafflande SM-finaler i innebandy. Herrfinalen blev en riktigt gastkramande färd som slutade med att Warberg avgjorde i en dramatisk straffläggning (jag har sista och avgörande straffslaget på film, den kommer upp i nästa inlägg)!

No comments: