Monday 13 April 2009

Tillskott på Stallvägen 7 del 2: Playstation 3

Nej, mamma. Inte den här gången heller. Det är inte ett tillskott av kött och blod utan snarare plast och metall, men efterlängtat är det. Iallafall från Jonas sida, själv är jag lite orolig över att min tid framför tvn kommer att minskas drastiskt i och med detta inköp. Jonas har slagit till och köpt ett tv-spel, handkontroller, kablar och spel till det och just nu är han lyckligare än ett barn på julafton (och konstaterade nyss, cirka 13.32, ståendes vid spisen stekandes pyttipanna att han nog inte kommer att lämna hemmet något mer idag). Lycka har dock, som bekant, sitt pris och jag kan säga att kalaset inte var gratis. Nåja.Jag ska knata iväg i solen (ja, idag med! men det är en ljus slöja som skiljer solen från mig, kanske lika gott det...) och inhandla torkade aprikoser. Jag tänker nämligen göra Aprikos och kokosbollar med apelsinsmak i dagarna här. Beror lite på hur (märk väl att vi inte talar "om") sötsuget ter sig lite senare ikväll. Jag har dock två glas med utsökt vit chokladmousse i kylen...alltid trevligt att ha lite valmöjligheter!

1 comment:

mariaemb. said...

Oj oj, du ska tro att J blev avis när jag berättade om ert senaste tillskott. :) Jag ska absolut avlägga en rapport när jag testlagat! Det finns ju bara så mycket att jag knappt vet vart jag ska börja.