Friday 17 April 2009

Mot sydligare breddgrader

På söndag eftermiddag (missar jag förhoppningsvis inte tåget för det första) åker jag till Köpenhamns flygplats för att natta där till till tidig måndagmorgon då jag tar en stor miljöbov till Bryssel. Förhoppningsvis är vädret minst lika bra där som här men jag funderar lite på att packa långfillingar och paraply. Det kommer nog att skrämma kylan och regnet på flykten. Nåja, min hästenskudde åker nog ned i packningen iallafall, förväntar mig inte att flygplatsen i Köpenhamn erbjuder några speciellt sköna bänkar för fattiga i sömnbehov.
Åter på Svensk mark är jag på lördag, så med andra ord råder jag snälla människor som läser detta att inte ringa tvåtimmarssamtal till mig då för det blir kostsamt för oss båda. Men sms är rätt billigt har jag för mig?
Har fortfarande lite saker som ska fixas, bland annat ska jag leta fram mitt försäkringsnummer, telefonnummer för att spärra kort och lite annan information jag hoppas ska slippa komma till nytta.
Inom den närmsta timmen väntar faktiskt jobb! Oavlönat sådant, dock. Norrlands Nation håller i After work på studentpuben här på Campus ikväll och jag bestämde mig tidigare i veckan för att ställa upp. Måste säga att det faktum att ståupparen Özz Nûjen kommer har en del med saken att göra...

(Mitt senaste besök i Bryssel för knappt fem år sedan. Hoppas jag uppför mig lite mer sofistikerat denna gång med tanke på denna bild...)

1 comment:

emi said...

vi var väl väldigt sofistikerade för att vara 18 :P hihi. Hoppas du får en kalasbra upplevelse, något säger mig att Bryssel är finare i april än i dovember/deceber!