Sunday 5 April 2009

Den hårfina gränsen mellan husdjur och monster

http://www.blocket.se/vi/20829325.htm?ca=21_s&last=1

Tryck på länken, titta på bilden och läs texten. Om en spindel har ett benspann på 30 cm (!) är det väl i det närmaste att gå över från husdjurskategorin till något i mardrömsfacket?
Även om det går att läsa att de är ovanliga nuförtiden (och jag hoppas att de så förblir) är jag orolig över att några sådana monster befinner sig en dryg tretimmars tågresa härifrån i detta nu. Det är ju nästgårds, i princip. Nu finns uppenbarligen även möjligheten (läs: risken) att någon galen människa i Växjö väljer att slå till på denna annons. Ve och fasa.
Detta är ett skämt (må vara av den väldigt morbida sorten); men det är inte utan att man börjar undra om man inte är beredd att lägga ut några tusenlappar för att köpa hem dem och sedan..."förgifta deras thé"...så att säga? Mouhehehe.
(Jag misstänker dock att de hamnar i husdjurskategorin (även om jag har mina invändningar) och att det därför inte räknas som varken etiskt eller tillåtet. Detta är dock en rätt ovidkommande reflektion då det hur som helst är ett skämt från min sida. Låt monstren leva, men helst inte nära mig. Och om de ändå gör det, sätter jag skottpengar på den ansvarige om de smiter. Det är dock inte ett skämt.)

No comments: