Monday 27 April 2009

Malin v.18

Veckan har bara börjat, och samma ord skulle jag kunna använda för att beskriva mitt gnetande med hemtentan som landade i min inkorg imorse (rättare sagt sju minuter över tolv inatt men då sussade jag för ovanlighetens skull gott!). Det är minst sagt dubbeltypiskt att det är strålande sol och 20 grader ute när man sitter inne med en dator framför näsan, vilket enligt yr.no kommer att bli min verklighet den närmsta veckan. Trippelsuck!
Men det gäller att se det ljusa i tillvaron trots att man inte kan inta direkt solljus, så med andra ord blickar jag framåt mot Valborgsmässoafton då det blir knytkalas med långbord hos Jana och Elsa och blickar bakåt på en minnesvärd Brysselresa!
Inte minst måste jag skicka tusen varma kramar och tack till min kära pappa, nu inte bara för att han har haft den äran att fylla år utan för att han har gett mig ett välbehövligt bidrag som jag förvaltar med varsamhet, tro inget annat! Här används resurserna så att de ska ge den maximala nyttan och jag jobbar hårt för att skaffa mig korrekt information för att göra de bästa avvägningarna då ekonomi faktiskt handlar om att välja och att ställa krav på god hushållning med de knappa resurserna och så vidare och så vidare...nej, nu gled jag in på hemtentan och dess alla termer och sammanhang som har börjat ockupera mitt huvud.
I sin ordning brukar dock en sådan ockupation av tentatankar plötsligt upphöra i den sekund jag lämnat in tentan för bedömning. Med andra ord har jag bara fem-sex dagar kvar tills jag är tom i bollen igen. Låter verkligen som något att se fram emot?

No comments: