Wednesday 8 April 2009

Skåpmatsinlägg: Hyllning till Jonas

Hittade det här sparade utkastet av en slump och jag kan ju bara inte låta det hamna i den elektroniska soptunnan bara för att det är skrivet för två helger sedan - Jonas är fortfarande värd en offentlig hyllning!
-----------------------------------------------

Så, jag har varit i Malmö i helgen på styrelseutbildning. Med andra ord har jag lämnat min sambo ensam i knappt två dygn. Vad hade jag att vänta mig när jag klev innanför ytterdörren i söndags kväll?

Skulle en ingrodd lukt av jäst öl och sega dillchips bilda en odörvägg redan vid hallen? Skulle glas, ölburkar och kastruller med överbliven pasta möta mig i köket? Skulle alla mina prylar ligga utströdda över lägenheten och smulorna ligga kvar på köksbänken som jag lämnat dem?


Jag öppnar dörren och möts av ett mer än skinande hem (och även en skinande Jonas) - välkommen! Undanplockat, dammsuget, köket oklanderligt och tvättstället blänkande vitt. Dagen till ära, förutom att städa, hade Jonas även inhandlat vår favorit Ben and Jerry's-bunke "Fossil fuel" då det var hans namnsdag!
Vi slevade i oss glass och tittade på film. Skön avslutning på en intensiv helg!


Så, härmed vill jag officiellt hylla min sambo Jonas! Vettetusan om till och med Gudrun Schyman skulle vara nöjd över dig som karl?

2 comments:

emi said...

Haha! Så gulliga ni är :)

Matilda said...

Och sa ar han valdans sot ocksa, now that's a keeper! :)
Utvardering av kiwifrukter kommer!
Kram