Monday 2 November 2009

Den där Willy är en lurig jäkel

Som den medvetna (och snåla) konsument jag är håller jag koll på skäliga priser och fina rabatter, och nu har jag upptäckt att herr Willy här borta håller på med fula tricks!
Ta till exempel pastan jag köpte igår. 9,90 kr står det på lappen innanför plastlisten. Inte något "just nu" eller något extrapris eller något sådant. Alldeles vid sidan hänger det ett rabatthäfte, 3 kronors rabatt. Jippi, det tar jag. 9,90 - 3 = 6,90 kr = bra pris. Enkel ekvation. Trodde jag. Kassörskan tar obrytt emot lappen jag fyllt i och lägger den åt sidan. Inget blippblipp med scannern eller knapprande i kassan. 9,90 får jag likväl betala.
Förra veckan samma sak, men med en påse bröd med tillhörande kupong.
Slutsats: Kupongen är helt överflödig då man får rabatten ändå, och är endast ett simpelt lurendrejeritrick.
Shame on you, Willys! (Han är trots allt billigast ändå, så som den gnidiga kvinna jag är kommer jag likt förbaskat att linka dit lika ofta som förr...)

No comments: