Saturday 21 November 2009

Dubbelbra och dubbeldåligt

Igår var en dubbelbra dag, kanske till och med trippel. För första gången på veckor lyste solen, seminariet på förmiddagen gick som smort och på kvällen slukade jag och Jonas deliciös mat på Båtsmannen och såg en så pass spännande biofilm efteråt att jag satt på nålar i två och en halv timma. Mycket bra med tanke på att jag inför bion kände att ögonlocken kämpade en till synes utsiktslös kamp mot gravitationen och att action/spänningsfilmer i vanliga fall får mig att bli sömnig.
Denna dag hade (har?) egenskaper som också skulle ha kännetecknat en dubbelbra dag. Vi skulle ha sett SAIK möta HV 71 i Jönköping, solen lyste på morgonen och jag skulle skynda mig in till stan för att köpa ett par skor för mitt presentkort jag sparat på så länge.
Men tji fick jag. Det visade sig att Jonas hade innebandymatch så hockeyn fick strykas. Nu gick solen i moln och presentkortet har på något outgrundligt sätt lämnat min plånbok, så skorna kan jag även de stryka.
Så till dig som förmodligen har hittat mitt presentkort jag tappat, hoppas du har köpt dig ett par riktigt fina skor. Förslagsvis stövlar, för det ska regna i Växjö hela nästa vecka.

No comments: