Wednesday 18 November 2009

En liten bit av Västerbotten?

Här sitter jag, med ett kylskåp som dignar av allehanda ljuvligheter för gommen. Inte minst stoltserar den med en fin triangel Västerbottensost, hjortronsylt och hemmakokt lingonsylt som påminner mig om att snart är det jul och tåget tar oss upp till det perfekta stället att vara under vintern.
Jag och Jonas har på fredag slagit våra påsar ihop i fyra år och det tänkte vi fira på något vis. Efter mycket hjärnverksamhet och fantasi som tyvärr gav väldigt lite utslag i konkreta genomförbara idéer (det enda Växjö hade att erbjuda i helgen var en konstutställning och en julmarknad ute i tjottahejti, och biljetter till Stockholm eller Göteborg låg inte på trevlig nivå) så slog en gul-svart blixt ned i mig. Det visade sig att jönköpingslaget HV 71 möter Skellefteå på lördag! KALAS! 12 mil enkel väg är inget avstånd, förutsatt att vi får låna en bil av någon vänlig själ. Jag har lagt in ett bud hos vännen Minó och hoppas att det visar sig vara ett erbjudande för bra för att motstå. Problemet är att ståplatsbiljetterna är slut! Sittplats innebär en radikal eskalering av budgeten, men se än har jag inte gett upp. Greppandes efter halmstrån har jag nu mailat runt till North Power Stockholm som ska bussa dit ett glatt gäng supportrar för att höra om de kan ha ett par biljetter som ligger och skräpar.
Nu håller jag tummarna för att jag får en fin försmak av julvistelsen uppe i norr och får se SAIK på lördag!

ps. jag ska tvinga Jonas att ha på sig en supportermössa då, jag har nämligen två stycken. hihi.

1 comment:

A home far away said...

Men hej vilken fin blogg jag hittade här, ska genast titta vidare i den! och så roligt du skriver!!

Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore